tirsdag den 3. august 2010

Mallorca-salatEN

Min kusine og jeg fandt på denne salat, da vi var på Mallorca sammen i sommer. Rigtig god kombination med marinaden og den modne mango.

I går forsøgte vi - med absolut held - at bringe Mallorca-salaten til Frederiksberg. I dagens anledning af, at den parmesan jeg havde i mit køleskab var meget kønsløs, spicede vi salaten op med lidt blåskimmelost i tern.










Salat - blandet og gerne med lidt forskellige smage. Netto har nogle gode trepaks.
Avocado
Mango
Parmasanost
Kyllinge filletter/bryster/inderlår

marinade:
olivenolie
almindelig soya sauce
sød soya sauce - denne undlod vi, da jeg ikke lige lå inde med noget. I stedet pressede jeg lidt af saften fra friskrevet ingefær i.
1-2 fed hvidløg, knust
grøn karrypasta
cayenne peber/chili - hvad du nu har der er stærkt.
honning eller sirup
Appelsinskal, revet

Bland alle ingredienserne til marinaden sammen. Jeg gør det lidt på slum, så har ikke rigtig nogle mål. Men hvis du blander det i en dyb tallerken, skal der ca. et par centimeter olivenolie i bunden, soyasuace til det midterste af tallerkenen er næsten dækket, en godt toppet teske karrypasta og en teske honning. Til sidst kommer du bare så meget af resten af ingredienserne i , som du synes. Skær kyllingen ud i firkanter på ca. 1,5 X 1,5 cm og gnid marinaden godt ind i kødet. det behøver ikke trække mere end 20 min. Steg alt kødet med al marinaden til det er gennemstegt. Hæld ikke stegesovsen fra - det er dressingen.

Skyl salaten og riv det i mundrette stykker. Skær avocado, mango og parmasan i tern.

Smid alt op på et fad, server evt. kyllingen ved siden af og stil lidt balsamico på bordet også.

1 kommentar:

  1. Billeder følger - jeg skal bare lige lokalisere mit kamerakabel...

    SvarSlet