onsdag den 4. august 2010

Madbloggersymposium 2010 & fettucini med tomater, basilikum og feta

Som de skarpe nok allerede har set, er det nu sikkert: Jeg skal med på madbloggersymposium d. 28. august og jeg glæder mig! Jeg forventer at være den yngste og mest grønne blandt deltagerne og kan bestemt heller ikke se mig helt fri for at være en smule nervøs. Når det så er sagt, så glæder jeg mig til at deltage i Københavns første madbloggersymposium og ser frem til at komme derfra mæt, glad og godt klædt på til at gøre min blog bedre.

Har I set at jeg har fået min første faste læser? Og det er slet ikke en jeg kender. Velkommen til!

I dag får I en dejlig sommerret serveret:

Fettucini med tomater, basilikum og feta

forskellige sorter cherry tomater (gerne i forskellige farver), skåret i små både
frisk basilikum, hakket
feta (en god cremet blokfeta), skåret i terninger
citronskal, hakket/revet
olivenolie i rigelige mængder
evt. lidt hakkede løg (hvidløg, rødløg, forårsløg eller noget i den dur)
evt. ristede asparges, i stykker

Den friske fettucini koges i rigeligt (saltet) vand mens alle ingredienser blandes i en stor skål. Jo mere fyld jo lækrere bliver retten. Når pastaen har kogt, hældes vandet fra og den blandes med fyldet. Smag til med salt og peber, hæld eventuelt lidt ekstra olie over og server!

Tip:

For at tilføre retten protein kan der tilsættes opblødte kikærter (eller din egen yndlings bønne) eller stegte kyllingfilleter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar