torsdag den 26. august 2010

En forvirrende køkkenverden: Foodprocessor - what to choose?!

Bosch MCM5530
Min søde far har i 24 års fødselsdagsgave foræret mig en foodprocessor. Det betyder at min lille bitte køkken nu både råder over en saftpresser, en de Buyer mandolin og en foodprocessor udover den sædvanlige elpisker og staublender.

Bosch MCM2054



MEN nu kommer spørgsmålet så; Hvilken model skal jeg vælge?
Jeg har forhørt mig lidt og er så småt kommet frem til, at mærket skal være Bosch - er du enig i det, foodprocessor-ejer? Om det skal være den store med blender og 1100 watts motor, eller den mindre uden blender og 450 watts motor, er jeg heller ikke helt sikker på.

Bamix Swiss Line




Jeg har også fået øjnene op for den meget mindre, men måske heller ikke helt så effektive (?), Bamix tryllestav. Den lyder smart - ihvertfald på papiret.

Vil du, foodprocessor-ejer, komme med et godt råd, så jeg kommer hjem med det bedste køb?

7 kommentarer:

  1. Hey Katja,
    Det kommer jo helt an på hvad du vil bruge den til.
    Efter min mening skal du gå efter den større model med blender. Selve foodprocessor-delen kan godt blende ting, men ikke ligeså godt og homogent som en blender. Så Mit svar er helt sikkert gå efter den store model, den får du mest ud af.
    Og hvad Bamix angår, er det et redskab som du kan anskaffe dig senere hen til at skumme og piske saucer og andre lækkerier.
    Held og lykke med det:)

    SvarSlet
  2. Jeg vil helt klart anbefale en Braun K 3000. Den kan ALT. Kombineret med en god stavblender har du ikke brug for ret meget andre køkkenmaskiner :-)

    Du kan læse mere om den her: http://www.el-forretningen.dk/shop/koekkenmaskine-multisystem-1835p.html

    SvarSlet
  3. Tak for jeres råd! Den fra Braun ser jo helt fantastisk ud, men den overstiger budgettet en del desværre. Jeg tænker lidt over den store Bosch. Det kunne meget vel være den det ender med.

    God aften!

    SvarSlet
  4. Har du truffet et valg? Det er så svært! Jeg stod i samme situation tidligere på året og man bliver helt forvirret over alle de valg der er at vælge imellem :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  5. @ Newyorkerbyheart: Ja, jeg venter spændt på at få Philips HR7774/90 med posten. Den ser god ud på papiret, så glæder mig til at se om den også er det i virkeligheden:)

    SvarSlet
  6. Spændende! Glæder mig til at høre mere om den :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  7. Så kom min nye bedste ven med posten:) Jeg har ikke prøvet den endnu, men tænker at prøve dens skills med en omgang falafeler eller humus i morgen. Den kom med mange dele, bla. en blender - en glædelig overraskelse. Jeg er lidt bekymret for om skålen er for stor. Den er to liter. Har det noget at sige? Kan den da være dårlig til små portioner? Den skulle jo helst kunne det hele.

    Kærlig hilsen Katja

    SvarSlet