tirsdag den 7. december 2010

Havregrød med sukker-syltet ingefær

Morgenhittet har længe været havregrød med æblemos, som smager helt vildt godt. Hertil morgen er en ny morgengrød imidlertid dukket frem i det lille køkken på 5. sal.

Jeg har siden min fødselsdag haft et glas syltet ingefær i sukkerlage stående i køleskabet, som kom i brug i dag, da jeg ikke havde andet at putte på havregrøden. Heldigvis med stor succes! Sukkersyltet ingefær har den lækreste konsistens og en meget fin let parfumeret smag.

Sådan gjorde jeg...


Jeg kogte havregrøden færdig (se hvordan her) og slukkede for blusset, mens jeg hakkede en halv 'kugle' ingefær meget fint - brug evt. "hakkehuset"der følger med de fleste stavblendere. Dette rørte jeg i grøden, før jeg serverede den i en dyb tallerken men en smule sirup fra ingefæren over.

Super lækkert!

4 kommentarer:

  1. Hvor køber man sukkerlagret ingefær?

    SvarSlet
  2. Jeg fandt det i FØTEX i deres orientalske afdeling (mærket 'Blue Dragon'), men tror også du kan få det i de fleste thaibutikker. God jagt!

    SvarSlet
  3. Lækkert! Jeg er egentlig ikke særlig meget til havregrød, men du kunne godt få mig omvendt:)
    Kh Louise

    SvarSlet
  4. Jamen så må det jo være dagens store bedrift;)

    SvarSlet