fredag den 26. november 2010

5th floor cooking's Candy Balls med et twist


Jeg læste lige Kristinas opskrift på sunde candy balls og fik sådan lyst til at lave en portion selv.

Mine candy balls, eller havregrynskugler om man vil, bestod af...


dadler uden skal og sten
rosiner
havregryn
mandler
sesamfrø
vaniljesukker
stærk kaffe
kakaopulver
sukkersyltet ingefær
revet citron- og appelsinskal

-samt en lille klat smør.

Jeg kørte det hele glat på min food processor og lod 'dejen' hvile et par minutter i fryseren, før jeg trillede små kugler, som jeg vendte i havregryn, sesamfrø og kakaopulver.

Der blev lige lidt mere end ét lag...
Nu står de i køleskabet og venter på at blive spist lidt senere i aften. De skal være kolde, når man spiser dem, ellers er de ikke lige så lækre.

Dem der ikke bliver spist i dag, står klar i køleren til weekend-kaffe-gæster.

God aften!

1 kommentar:

  1. Uhmm, de lyder vel nok lækre og sikke fine de er :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet