mandag den 27. september 2010

Fødselsdags-brownie-lagkage

På lørdag skal jeg til fødselsdagsfest hos min veninde, som holder fødselsdag for én af vores andre veninder. I den anledning har jeg fået til opgave at kreere en kage og det her er hvad jeg tænker:

En kæmpe rund brownie med store stykker mørk og hvid chokolade, som flækkes på tværs, fugtes med lidt hindbærsirup og får et lag hindbærmousse i mellem de to lag, inden der smøres en mørk chokolade-smør-fløde-glasur på toppen. Jeg kunne lave en flødeskumskant rundt langs siden, men det skal jo heller ikke blive for meget....

Der skal være til 17 ca. mennesker, men mon ikke sådan en bombe rækker langt?

Er der nogle der har idéer til ændringer eller smarte påfund, lader jeg mig gerne inspirerer:)

God aften!

4 kommentarer:

  1. Frosne Ferrero Rocher i chokolade kage er altid sjovt... men ved ikke om det virker i din kage.

    SvarSlet
  2. Frosne fordi så beholder de deres oprindelige struktur når du bager kagen i stedet for bare at smelte helt væk...
    Lidt ligesom Chocolate Lava Cake hvor den bløde indre laves som små kugler og placeres inde i kagen...

    SvarSlet
  3. Åh, jamen det giver jo god mening:)

    SvarSlet