tirsdag den 19. april 2011

Madklubben BISTRO-DE-LUXE: Absolut value for money!


I anledningen af at min veninde fra Århus var på besøg i sidste uge, tog jeg og resten af pige-flokken på Madklubben BISTRO-DE-LUXE. 

Jeg har kun hørt godt om Madklubbens restauranter og havde også en rigtig god spiseoplvelese på Allo-Allo i Admiralgade, da den stadig fandtes, men havde aldrig før været på Madklubben.

Jeg er ret vild med denne koncerns manifest, som står trykt på deres menu-kort. Kort og godt står der, at betjeningen er ansat på deres smittende humør og personlighed - ikke på deres fine kendskab til mad og vin, hvilket siger meget om de hyggelige og afslappede rammer restauranterne tilbyder.

Vi blev placeret i en lille bås væk fra de andre borde og hvor tjenerne ikke naturligt kom forbi, så min første tanke var, at vi måske ville blive overset. Men det var heldigvis ikke tilfældet. Vi fik brød to gange, uden at have bedt om det og vores tjener var henne flere gange inden vi fik besluttet, hvad vi ville have at spise. Derudover kom maden hurtigt og kvaliteten var i top.

Menuen omfatter forretter, hovedretter, tilbehør, desserter og ost, suppleret op med en glimrende vinkort. Vi valgte én af deres "power"-vine til 200 kr og den var glimrende. Konceptet er 1 ret for 100 kr og så 50 kr for hver efterfølgende ret - til det skal dog lige bemærkes, at mange af hovedretterne og én af forretterne havde et menutillæg på 50-100 kr.


Min favorit på bordet, var cremede majs med havtaskekæber og rødbeder med gedeost. Kalvespidsbrystet var lækkert, men mindre kød og lidt mere tilbehør, havde bestemt ikke gjort noget. Farverne på tallerkenen var desuden ikke så prangende, men så længe smagen er i top, går det nok.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar