tirsdag den 6. september 2011

Vild med Cofoco: Oysters&Grill!

En lidt forsinket fødselsdagsmiddag med mine forældre gik i går til Oysters&Grill i Sjællandsgade. Oysters&Grill er nyeste skud på Cofoco-stammen - en koncern jeg er ret begejstret for.

Deres mad er forholdvist billigt og flere af deres restauranter har menu-tilbud, hvor man får 3-4 retter for 250-400 kr. Ganske rimeligt efter min mening.

Jeg har før spist på Les Trois Cochons, Vespa og Scarpetta med stor fornøjelse og glædede mig til at prøve deres søster på indre Nørrebro.

Konceptet er at man bestiller skaldyr pr. 100 gr, som bliver serveres rustikt på de voksduge-beklædte borde, der da også indbyder til, at man gerne må svine lidt og spise med fingrene. Vi startede med en østers hver og valgte derefter en blanding af alle skaldyr, Havets frugter, hvor to portioner passede perfekt til fire mennesker. 

Til hovedret fik vi alle meget lækre bøffer - specielt flankesteaken var meget lækker! Dertil dele salat og pommes allumettes (pommes frittes med tændstik-tykkelse).

Vi kom af med 1500 kr for vand, en flaske Barolo, østers, forret og hovedret til fire personer inkl. en gavmildt tips til tjeneren.

Det eneste minus ved Oysters&Grill er, at der er en forfærdelig akustik. Vi havde problemer med at høre hvad hinanden sagde, selvom vi snakkede meget højt, hvilket faktisk bidrog til at vi sprang desserten over. Lidt ærgerligt.

MEN en varm anbefaling her fra til jer der endnu ikke har væltet jer i alskens skaldyr hos Oysters&Grill!

6 kommentarer:

  1. ovr, jeg vil så gerne derhen. Madkombinationen er lige noget mine smagsløg, men jeg hader dårlig akustik. Det er bare så hårdt at være en selskablig gæst sådan et sted. Mon de har åbent til frokost?
    Tak for tippet,
    SS

    SvarSlet
  2. Hej SS, tak for din kommentar!

    De har ikke åbent til frokost, selvom skaldyr ellers gør sig glimrende midt på dagen:) Vi var også helt trætte i hovederne bagefter, men mætte og veltilfredse.

    God aften!

    SvarSlet
  3. Det er en af de få Cofoco-restauranter, som jeg endnu ikke har prøvet, men de plejer at kunne finde ud af det med god mad til en god pris - og det lyder til, at det også er lykkedes denne gang :-)

    Problemet med akustikken er desværre ikke enestående, og jeg synes, det ofte er ekstra udtalt hos de billige spisesteder - vi har blandt andet haft samme problem på Vespa.

    SvarSlet
  4. Hej Piskeriset, jeg har faktisk lige i dag snakket med en kollega, der også har været på Oysters&Grill og hun mindes ikke, at der var dårlig akustik. Det kan jo derfor være, at vi bare var uheldige at sidde dårligt i forhold til lyden, da vi var der.

    Men når det så er sagt, så er det faktisk også et problem, jeg ofte støder på. Stort set alle de ellers virkeligt lækre spisesteder i kødbyen lider også af dårlig akustik - super ærgerligt!

    Tak for din kommentar og god aften:)

    SvarSlet
  5. Jeg var på Oyster&grill i for et par måneder siden, kort tid efter deres åbning. Maden bar absolut ikke præg af, at de lige havde åbnet, men dagens tjener levede desværre ikke op til madens kvalitet. Vi startede med et fad fruits de mer hver, men da det var tidligt på dagen ønskede vi ikke, at drikke vin. Dette havde vores tjener meget svært ved, at forstå og vi følte os presset til, at købe en flaske vin - et pres der dog ikke bar frugt. Da vi havde spist vores fad blev min medspiser og jeg enige om, at bøf ikke lige var, hvad vi havde lyst til på dagen, og hellere ville blive i skaldyrenes vidunderlige verden. Det synes vores tjener absolut ikke vi skulle og prøvede her - igen - at presse os til at købe en hovedret selvom vi mange gange tilkendegav, at vi bare havde lyst til flere skaldyr. Presset gik langt ud over den vejledning man kan forvente.

    Det var en super ærgerlig oplevelse, da jeg er fuldstændigt vanvittigt vild med skaldyr og synes konceptet med skaldyr pr. 100 gram er rigtig fedt. Desuden er prisen - som altid hos Cofoco - absolut rimelig.

    Jeg har både før og siden spist flere gange på Cofocos restaurationer og elsket det, men Oyster&grill kommer jeg nok ikke tilbage til.

    SvarSlet
  6. Hej Gadestilen, hvor ærgerligt at du havde en dårlig oplevelse på Oysters&Grill. Vores tjenere var meget søde og opmærksomme. Det lyder som om jeres tjener ikke lige har forstået konceptet service:) Jeg har tænkt mig at give Oysters&Grill en chance til, for det var sgu ret lækkert og jeg holder meget af idéen om at blande to fantastiske verdener: Seafood og bøffer!

    Tak for din kommentar!

    SvarSlet