lørdag den 31. juli 2010

2 ud af 6 gulerødder til Restaurant Amadeus i St. Kongensgade

Min drøm er som sagt at blive madanmelder og da jeg for nylig fik et "two for one"-hæfte, tænkte jeg, at så er det jo bare at komme igang!

Her til aften var min mor og jeg derfor på Restaurant Amadeus i St. Kongensgade, hvilket langt fra var en succesoplevelse!

Vi fik Kalveentrecote og Smørfisk, som begge kostede 189 kr. Garnituren var usandsynlig kedelig: Hvem i al verden kan finde på at servere aubergine uden at salte det! Jeg har svært ved at tro, at det er en uddannet kok, der står i det køkken. Udover svampe-agtig aubergine, bestod garnituren af lidt peberfrugt, squash og løg. Samme garniture til begge retter, hvilket efter min mening kun er okay, hvis maden koster 100 kr mindre. Til kalven var der desuden en rødbedepuré som var ukrydret og havde en uappetitlig og grynet konsistens (hvilket tilsætning af en anden og mere cremet rodfrugt kunne rette op på). Smørfisken blev serveret med en klat lakserisotto, som mest af alt mindede om risengrød med røget laks, hvor f.eks. en svamperisotto havde passet langt bedre til og jeg er meget i tvivl om den risotto nogensinde havde set skyggen af ost. Vi fik derudover serveret en ellers glimrende rødvin (Cabernet Sauvignon fra Chile) i vores hvidvinsglas og fik ingen steakkniv til kødet. Brødet til den ellers fine tranebær/rødløgs-tapenade var frossent i midten.

Alt i alt en virkelig skuffende oplevelse i forhold til det indtryk Amadeus giver ud ad til med deres fine indretning og pompøse opdækning.

Det skal dog nævnes at tjeneren var ganske sød.

Vi blev enige om at give Amadeua 2 ud af 6 gulerødder, én for den fremragende vin (halv flaske, 145 kr) og én for den behagelige, men en smule utjekkede service.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar